Indtast din registrerede e-mail:
Indtast ny adgangskode:

​VASK SORT TØJ ELLER VASK HVIDT TØJ OG FJERN GULE SKJOLDER PÅ HVIDT TØJ

Følg vores guide eller få hjælp med tøjvasken

Vask sort tøj og vask hvidt tøj, men hvordan gør man det? Fjern gule skjolder på hvidt tøj, og fjern hvide striber på sort vasketøj, og hvordan gør du det? Prøv at følge vores guide, men du kan også få hjælp af os.

Hos Dansk Renseri Forening har vi medlemmer i København og på det øvrige Sjælland, på Fyn og Bornholm samt i Sønderjylland, Midtjylland og Nordjylland. Der er tale om professionelle renserier og vaskerier, som tilbyder vask i høj kvalitet med garanti. Vores medlemmer er alle dygtige til at gøre hvidt tøj hvidt igen og de kan helt sikkert hjælpe dig med at fjerne pletter fra hvidt tøj.

Vi hjælper gerne med det hvide og sorte tøj

Vores medlemmer og deres medarbejdere kommer løbende på kursus. Derfor har de stor ekspertise og erfaring med at vaske sort og hvidt tøj.

Fjern pletter fra hvidt tøj og sort tøj med vores hjælp ved at læse denne vejledning: Fjern pletter på tøj. Alternativt kan du henvende dig hos et af vores medlemmer.

Fjern hvide striber på sort vasketøj og vask sort tøj

Vi har lavet en kort vejledning i at vaske sort tøj, som du også kan bruge derhjemme i hverdagen.

Vask sort tøj, og fjern hvide striber på sort vasketøj:

• Undlad at vaske tøjet, hvis det ikke er snavset
  • Vask tøjet på vrangen for at skåne overfladen
  • Brug gerne koldt vand, da varmt vand er hårdt for tøjet
  • Undgå tørretumbleren og brug et tørrestativ
  • Lad ikke tøjet tørre i solen
  • Vask hvidt tøj, og fjern gule skjolder på hvidt tøj
  • Vi har også lavet en kort vejledning i at vaske hvidt tøj hvidt igen, som også er velegnet i dagligdagen.

Vask hvidt tøj hvidt igen:

• Undlad at bruge for meget sæbe
  • Undgå helst afblegning, og brug ikke klorin
  • Lad gerne dit tøj tørre i solen

Fjern gule skjolder på hvidt tøj:

• Anvendt et godt vaskemiddel til hvidt tøj
  • Vask gerne ved en så høj temperatur som muligt
  • Tilsæt evt. et miljømærket blegemiddel

Vores medlemmer, som består af vaskerier og renserier i hele landet, har stor erfaring med vask, rens og pletrensning. De står klar med professionel hjælp, hvis du ønsker det. De hjælper også gerne med råd og vejledning i forhold til vaskemiddel og vaskemærker. Du kan finde dem ved at følge linket i menuen øverst på siden.